پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112050
تصرف سفارت آمريکا در مصر / عکس
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1144

اعتراضات مردم مصر، ليبي و يمن پس از نمايش فيلمي "ضداسلامي" در سايت اينترنتي يوتيوب جريان گرفت که يک فيلمساز آمريکايي در کاليفرنيا آن را ساخته است.
 
اين اعتراضات با  تظاهرات مردم خشمگين مصر آغاز شد. شهروندان مصري با تجمع در برابر سفارت آمريکا در قاهره پرچم اين کشور را به زير کشيدند.

 

 

 

2

 همچنين عصر ديروز کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي در شرق ليبي مورد حمله قرار گرفت.
 
اين حمله ساعاتي پس از تظاهرات گسترده مردم مصر در مقابل سفارت آمريکا و به آتش کشيدن پرچم آن در اعتراض به ساخت و پخش يک فيلم موهن عليه پيامبر اسلام(ص) رخ داده است.
 
 شبکه العربيه به نقل از يونس الشريف وزير کشور ليبي آورده است در اثر اصابت گلوله هاي آرپي جي به کنسولگري آمريکا در بنغازي يک کارمند سفارت کشته و يک نفر ديگر از ناحيه دست زخمي شد.
 
وي افزود: بقيه کارکنان سفارت به سرعت مکان آن را تخيله کردند و در سلامت به سر مي برند.
 
اين درحاليست که شبکه تلويزيوني المنار لبنان به نقل از منابع رسانه‌اي از کشته شدن سفير آمريکا و 3 ديپلمات اين کشور در حمله‌اي مسلحانه به کنسولگري آمريکا در بنغازي خبر داد.
 
الجزيره نيز پس از تائيد خبر کشته شدن سفير آمريکا در ليبي گفت: سفير آمريکا بر اثر آتش سوزي که در ساختمان کنسولگري به وجود آمد و خفگي ناشي از آتش سوزي کشته شد .

"عبدالمومن الحر" سخنگوي کميته عالي امنيتي در وزارت کشور ليبي نيز گفت : گلوله هاي آر پي جي از مزرعه نزديک به سفارت شليک شده است.
 
در اين حال العربيه گزارش داد آمريکا حمله به کنسولگري خود در بنغازي را محکوم کرده است.
 
گفتني است جوانان انقلابي يمن با صدور بيانيه اي خواستار تظاهرات گسترده از مقابل درب دانشگاه صنعا به سوي سفارت آمريکا براي محکوم کردن هتک حرمت رسول گرامي اسلام(ص) از سوي معاندان اسلام در آمريکا شدند.
 
اتحاديه عرب نيز اهانت به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) در يک فيلم ساخته شده در آمريکا را محکوم کرد.
 
احمد بن حلي معاون دبيرکل اتحاديه عرب در گفت‌وگو با روزنامه نگاران اظهار داشت: قطعنامه سازمان ملل هرگونه اقدامي در خدشه وارد کردن به مقدسات يا شخصيت هاي بارز ديني را محکوم مي کند چه برسد به حضرت رسول اکرم (ص). بنابراين ما اين اقدامات را که پيروان اديان الهي آن را محکوم کرده اند، محکوم مي کنيم.
 
کشته شدن سفير آمريکا تائيد شد
 
رئيس‌جمهور آمريکا ضمن تأييد کشته شدن چهار آمريکايي از جمله سفير اين کشور در ليبي، خواستار تشديد تدابير امنيتي در اطراف سفارتخانه‌هاي آمريکا در کل جهان شد.
 
دولت ليبي نيز پس از تائيد خبر کشته شدن سفير آمريکا، حمله به کنسولگري واشنگتن در بنغازي و کشته شدن سفير و سه کارمند کنسولگري در حمله راکتي را محکوم کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html